up_11Ohlédnutí za výjezdem žáků do Anglie a stručná rekapitulace den po dni.

1.-2. den

V sobotu 6. června jsme zhruba o půl druhé vyrazili od naší školy. Čekala nás dlouhá cesta přes Německo, Nizozemí, Belgii a Francii, kde jsme nastoupili na trajekt, který nás převezl do přístavu Dover ve Velké Británii. Odtud nás čekala ještě asi dvouhodinová cesta do Londýna. Autobus nás vyložil u Londýnského oka a vydali jsme se na celodenní výlet Londýnem. Jako první jsme viděli budovu Parlamentu a Big Ben. Dále pak Westminsterské opatství, St. James´s park, Downing street, Trafalgarské náměstí, Buckinghamský palác, jízdní stráž, Hyde Park, Oxford street a Covent Garden, kde byla naše poslední zastávka. Odtud jsme se už jen přesunuli zpátky k Temži a autobus nás odvezl do města Hastingsu, kde jsme konečně poznali rodiny, v kterých jsme byli ubytovaní celý týden.

3. den

V 8:30 se žáci sešli u školy, kde byli na základě vstupních testů rozděleni do tří skupin dle úrovně angličtiny. V hodinách pracovali s rodilými mluvčími. Po obědě, který byl v suterénu školy, jsme vyrazili na prohlídku staré části města Hastingsu. Jako první jsme navštívili pašerácké jeskyně, poté zříceninu hradu a nakonec vodní akvárium. Procházka nám zabrala celé odpoledne a poprvé jsme šli do rodin od školy sami.

4. den

Po dopoledním vyučováním jsme nasedli do autobusu, který nás odvezl na hrad Arundel. Tento hrad je sídlem hraběte z Northumerlandu a některé jeho prostory jsou rodinou hraběte stále využívány. Nejdříve nás čekala prohlídka hradeb, kde je vytvořena dobová expozice a poté jsme se přemístili do vnitřních prostor hradu. Měli jsme možnost vidět i prostory, které se stále používají. Nejspíš všechny napadla otázka, jak je ve hradě během zimních měsíců, jelikož ani teď na počátku léta nebyla teplota uvnitř nijak vysoká. Kromě zajímavého interiéru je hrad obklopen i rozsáhlými zahradami, které jsme také z části prošli. Výlet nám zabral celé odpoledne a jen tak tak jsme se stihli vrátit do rodin.

5. den

Dopoledne jsme opět byli ve škole a poté jsme se vydali autobusem na křídové útesy Seven Sisters a Beache Head. Pro všechny to byla úchvatná podívaná a pro některé jistě i překonání sama sebe, jelikož Beachy Head je se svou nadmořskou výškou 162 m.n.m. nejvyšším útesem v Británii. Tedy nic pro lidi se strachem z výšek. Po odpolední procházce jsme se vrátili do Hastingsu, kde jsme se ještě prošli podél pobřeží a vyrazili zase zpátky do rodin.

6. den

Čtvrtek byl naším posledním dnem ve škole. Po skončení dopolední výuky jsme jeli do lázeňského města Brighton, kde nás čekala prohlídka Královského pavilónu, který je zajímavý tím, že je postaven v orientálním stylu a je takto vybaven i v interiéru. Poté jsme prošmejdili uličky a obchody, kterými je Brighton známý a také jsme měli šanci projít se po pobřeží. Pak už nás jen čekala cesta zpátky do Hastingsu a poslední večer v rodinách.

7.- 8. den

Závěrečný den jsme v 6:45 měli sraz před školou se všemi zavazadly. Následovala cesta do Londýna, kde nás čekal druhý celodenní výlet. Začali jsme procházkou přes Tower Bridge k pevnosti Tower,kde jsme si prohlédli i interiér. Asi největší atrakcí byly britské korunovační klenoty, které jsou zde trvale umístěny, a také zbrojnice. Prohlídka nám zabrala většinu dopoledne. Odtud jsme pak pokračovali zpátky přes Tower Bridge na prohlídku lodi HMS Belfast. Po asi hodinové prohlídce nás čekala procházka podél Temže k divadlu Williama Shakespeara, The Globe. Dále pak přes Millenium Bridge, který jsme si pamatovali z filmu o Harrym Potterovi, ke katedrále svatého Pavla. Dalším cílem výletu byl památník londýnského požáru roku 1666, kde jsme si po svých vyšlapali 311 schodů, a naskytl se nám pohled na celý Londýn. Přestože už památník není zdaleka nejvyšší budovou v okolí, je z jeho vrcholu stále krásný rozhled. Od památníku už nás čekala jen cesta k molu, kde jsme nastoupili na loď, která nás odvezla na Greenwich. Z lodi jsme si prohlédli další části Londýna a dojeli jsme pod Greenwich park, kterým jsme se vydali nahoru k Royal Observatory a nultému poledníku. V parku jsme si hodinu odpočali a pak už nás čekala dlouhá cesta domů. Do České Lípy jsme přijeli v sobotu 13.6. odpoledne.